Predaj v optike
Evidencia zákaziek, maloobchodný predaj
Evidencia predaja v programe TISS Optic funguje zákazkovým systémom. Zákazka je všetko, čo poskytuje optika klientovi - vyšetrenie, predaj okuliarov, predaj doplnkových produktov - to všetko je zákazka. Zákazka môže byť anonymná (napríklad predaj puzdra alebo roztoku), kde nás nezaujíma, kto je klientom. Zákazka je však vo väčšine prípadov naviazaná na klienta. V zákazke sa evidujú kompletné informácie o predaji: produkty, identifikácia klienta, údaje do výroby a prípadné nálezy optometristu. Predaj môže byť priamo prepojený s eKasou či terminálom. Zákazka však nemusí byť ukončená platbou alebo faktúrou (napríklad keď zákazník zrealizuje zákazku, no príde ju vyplatiť neskôr).
Systém podporuje kombinované platby, zákazník teda zaplatí časť zálohy kartou, časť poukážkami a časť hotovosťou. Kombinácia rôznych foriem platieb sa následne prejaví aj vo vytlačenom pokladničnom doklade.
Filtrovanie a hľadanie v zákazkách
Zákazky v predaji je možné filtrovať na základe mnohých parametrov: podľa predajcu, zákazníka, dátumu vytvorenia, ceny zákazky, dátumového rozpätia, pobočky, kde bola zákazka realizovaná, odskladnenia, nevyzdvihnutia a ďalšie.
Pointou týchto možností je, aby mala obsluha výsledok nájdený okamžite. Preto TISS Optic podporuje aj vyhľadávanie na základe čiarových kódov, mena klienta, jeho rodného čísla, produktu, ktorý nakúpil a ďalších.
Exporty do XLS alebo do účtovníctva, doručovateľských služieb
TISS Optic umožňuje viacero druhov exportov dát nielen do XLS súboru, ale aj do vybraných účtovníckych programov. Tým sa zjednoduší práca účtovníkov, ktorí tak majú možnosť prijímať automaticky doklady v elektronickej podobe priamo do účtovného softvéru. Ak optika zasiela produkty na dobierku alebo poštou, TISS Optic má vytvorenú aj komunikáciu pre zadávanie zásielok priamo do systémov vybraných doručovateľských spoločností.
Evidencia reklamácií
Modul slúži na evidenciu reklamácií. Obsluha vyplní reklamačný protokol, ktorý systém vytlačí 3x (jeden pre zákazníka, jeden pre optiku, jeden na zaslanie s poškodeným produktom). Po prihlásení do systému je na viditeľnom mieste výrazná informácia o nevybavených reklamáciách, obsluha ich má stále “na očiach” a na žiadnu sa tak nezabudne.
Karta klienta/pacienta
Každý zákazník/klient má v systéme svoju kartu s identifikačnými údajmi. Sú k nemu evidované všetky jeho doterajšie nákupy, zákazky s pracovnými kartami (zákazkovými listami) a refrakčnými kartami (ak sa evidujú). Na svojej karte má klient evidované všetky predaje nielen dioptrických okuliarov, ale aj svojich vyšetrení, doplnkových produktov, slnečných okuliarov a podobne.
Databáza podľa rôznych vlastností a kategorizácia klientov
Databázu klientov je možné kategorizovať podľa potreby každej optiky. Každá optika má vlastnú politiku kategorizácie pacientov, TISS Optic umožňuje zaradzovať klientelu do kategórií, ktoré si optika zvolí sama. Kategorizácia je vhodná najmä kvôli štatistikám predaja alebo podpore predaja. Najčastejšie kategorizácie sú: “VIP klient”, “Dieťa”, “Pacienti od Dr. XYZ” a iné, na základe ktorých vie optika pripraviť špeciálnu promo akciu pre vybraných klientov. Mnohé optiky si v TISS Optic kategorizujú klientov aj podľa ich povolania, vedia tak lepšie marketingovo cieliť napríklad na vodičov z povolania, programátorov a podobne.
Vloženie historických hodnôt alebo vytvorenie kópie pôvodnej zákazky
Pri evidencii pacienta je možné vložiť do systému aj hodnoty staršej zákazky. Do aktuálnej pracovnej karty na výrobu okuliarov je možné preniesť ktorékoľvek hodnoty z predchádzajúcich vyšetrení. Systém pôvodné hodnoty nezmení, len ich prenesie do novej zákazky, obsluha ich vie pre aktuálne potreby samozrejme upraviť. TISS Optic má rozšírené aj základné pracovné a refrakčné karty podľa toho, či sú alebo nie sú potrebné.
TISS Optic dokáže urobiť aj identickú kópiu pôvodnej zákazky a to v prípade, ak zákazník okuliare stratil alebo zničil a chce ich úplne rovnaké.
Používanie čiarových kódov
Čiarové kódy pre rýchlu manipuláciu so skladovými položkami, zákazkami aj nákupmi, sú podporované v celom systéme TISS Optic. Systém ponúka niekoľko spôsobov tvorby týchto kódov od individuálneho vytvárania až po preberanie existujúcich kódových označení napríklad u roztokov alebo doplnkových tovarov. Napríklad inventúru produktov označených čiarovými kódmi potom zvládne personál len za pár minút.
Režim Elizabeth pre technicky málo zdatných
Elizabeth je špeciálny režim pre optikov a zamestnancov, ktorí "sa nekamarátia" s počítačmi a nových systémov sa doslova boja. Zamestnanci s aktívnym režimom Elizabeth vidia len zoznam zákaziek, vedia urobiť novú zákazku a na konci dňa dennú tržbu. Nič viac. Aby nevideli niečo, čo ich bude stresovať alebo ani nemali pocit, že je v programe "veľa tlačítok".
Formulár na opravy okuliarov
V prípade opravy okuliarov je zo systému možné tlačiť formulár na opravy. Obsahuje obrázok obruby, do ktorej sa vyznačí poškodené miesto a vpíše sa poznámka.